Etnomarketing.

In Nederland zijn vier grote groepen allochtone Nederlanders, ook wel de TMSA-groep genoemd; Turken, Marokkanen, Surinamers en Antillianen. Dit is een groep van ongeveer 2 miljoen mensen die u aan u merk kunt verbinden, door rekening met hen te houden in uw marketingstrategie. Via inclusion (integreren in uw marketingstrategie), kunt u deze omvangrijke doelgroepen voor u winnen en zo een nieuwe en omvangrijke afzetmarkt bedienen.

Allochtone Nederlanders doen immers ook boodschappen bij de supermarkt, rijden met hun auto en kopen kleding. Echter komen zij uit een andere cultuur en is het de kunst om met uw reclamecampagne hierbij aan te sluiten. Kennis van de culturele achtergrond en de geldende opvattingen zijn daarom van essentieel belang voor het kiezen van de juiste kanalen en tone of voice.

Vanuit onze achtergrond en ervaring weten wij hoe we deze groepen moeten benaderen om ze succesvol te verbinden aan uw merk. Zo kunnen wij deze groepen daarom naadloos in uw marketingstrategie integreren en u zo succesvol met hen in contact brengen.

Meer weten?

neem direct contact op

“DriveMedia maakt allochtone Nederlanders bereikbaar”

Twitter